Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
19.07.2008 11:47 - Паноптикум
Автор: slavuncho Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2760 Коментари: 22 Гласове:
0

Последна промяна: 19.07.2008 17:39


Танцуващият с вълци под дъжда от яйца призовава на бунт. Опозицията да излезе от парламента та да влезе Той. Nil novi sub sole. СдС.

Болният ездач Уили, вперил поглед – и той незнай къде, също иска на теферич. Набързо иззе правата на суверена, демек на нас, и обяви, че няма да легитимира повече Това управление. Ехееей, аланколууу Ние, електората де, легитимираме Всяко управление, не ти!

Останалите опозиционери – един, двама, трима... ха на бас, че няма да станат десет! – искат хем да са вънка, хем да са вътре, хем душата в рая. Не ставааа! Хем боли, хем сърби, хем мама не дава... Пазете ковьорчето...

Триглавата ламя мълчи и тихо стенье, ривье... Едната глава пие, другата повръща, третата пази задника – там един юнак като се е натопорчил... Лелееее, какъв голям гущер, а плаче! Няма, няяяма мъничък мой червено-жълто-турскосин, то само срамът бил голям, после може и да ти хареса...

Малко – на три стъпки от земята, ако да сме точни - над всички и всичко, пърха невинно и лееко се рее Набора. Загадъчна усмивка трепти на устните. С премерени жестове сочи ту наляво, ту надясно, вдига влажен поглед нагоре и с едното ухо му се причува Yankee Doodle, а с другото Широкаааа страна моя родная... От високото само той вижда малко по-напред в бъдещето, но дали чува добре...

А ние, електората, народа...

Ще си позволя да повикам духа на Ботев. Аз не мога да го кажа по-добре!

Публикувал го е за първи път през близката 1870 г.

ЕЛЕГИЯ

Кажи ми, кажи, бедний народе,
кой те в таз рабска люлка люлее?
Тоз ли, що спасителят прободе
на кръстът нявга зверски в ребрата,
или тоз, що толкоз годин ти пее:
"Търпи, и ще си спасиш душата?!"


Той ли, ил някой негов наместник,
син на Лойола и брат на Юда,
предател верен и жив предвестник
на нови тегла за сиромаси,
нов кърджалия в нова полуда,
кой продал брата, убил баща си?!


Той ли? - кажи ми. Мълчи народа!
Глухо и страшно гърмят окови,
не чуй се от тях глас за свобода:
намръщен само с глава той сочи
на сган избрана - рояк скотове,
в сюртуци, в реси и слепци с очи.


Сочи народът, и пот от чело
кървав се лее над камък гробен;
кръстът е забит във живо тело,
ръжда разяда глозгани кости,
смок е засмукал живот народен,
смучат го наши и чужди гости!


А бедният роб търпи и ние
без срам, без укор, броиме време,
откак е в хомот нашата шия,
откак окови влачи народа,
броим и с вяра в туй скотско племе
чакаме и ний ред за свобода!

 Ха със здраве и наздраве!
Приятен, весел, слънчев и радостен европейски уикенд!
Пред нас са блеснали житатааа, тара-та-та та-та-тарата...




Гласувай:
0



1. krotalka - Триглавата ламя
19.07.2008 11:56
сега си шие нов костюм за маскарада(още не го е доизкусурила). Ще ни изненадат...
"Опозицията"(кавичките не са по погрешка) хем се пъне, хем не и се ще много много да спечели?!
Сам юнак на коня, развява байрака, така де, нали има още абдали да му се хващат на номерата от селски вечеринки
Въобще всичко в страната е ПЕЙ СЪРЦЕ!!!
Ние си блеем и пеем...
цитирай
2. slavuncho - @krotalka
19.07.2008 12:00
Абе, аз малко ти се чудя - що идваш тук да си тровиш нервите? Май България е най-хубава отдалече...
цитирай
3. krotalka - И аз си се чудя,
19.07.2008 12:05
но както е казал глиста от вица - Родина сине родина...
цитирай
4. slavuncho - @turbo4
19.07.2008 12:55
Де да знам и аз!
Виждаш, Ботев още през 1870-та пише, и то с каква болка, "Мълчи народа!".
Не знам от кога мълчим, не знам до кога ще мълчим, не знам защо мълчим...
По Тошово време - по-рано не помня - вески се беше закротил на някаква държавна работа, крадеше оттук-оттам по-малко и си трайкаше. Е, сега някои казват, че са псували по кръчмите, ама - знаем се!
Сега, погледнато - като че ли не мълчим. Говорим, та чак дрънкаме, но... сам знаеш резултата. Пак сме се закротили - оттук - заплатка, оттам - далаверка и така.... Дрънкаме, а мълчим...
цитирай
5. chara - едно ЕРЕТИЧНО мнение:
19.07.2008 14:12
всеки един от нас, пак ще го повторя - всеки един от нас има вина за ситуацията в момента и положението, до което са ни докарали ...
може да не ни се иска да го признаем, но ... това е истината
тръгвайки от 10 лв /примерно/, дадени на пътния полицай да не пише акт, 20 лв в институция, за да станат нещата по-бързо,
тук-там затворени "очички" - "мен това не ме касае" "аз ли ще оправя света" и стигнем до далеч по-значими неща ...
и така ден след ден
цитирай
6. slavuncho - @chara
19.07.2008 14:18
Що да е еретично?!
Просто си е вярно...
Предполагам, че предлагаш всеки да започне от себе си? Ако е така - знаеш колко е трудно! Спирам цигарите... от понеделник, айде от следващия, ааа не - от по-следващия и май така е за всичко... - поне при мен :)
цитирай
7. chara - slavuncho никой не е казвал, че е лесно:)
19.07.2008 14:21
а иначе това "от утре" "от понеделник" ... добре го знам:)
цитирай
8. rummi - откровено казано,
19.07.2008 14:43
аз от себе си съм почнала отдавна и горе-долу дотам и стигнах. версиите, че всички сме грешни (да, ама не в тоя смисъл); това, че всички сме братовчеди (ама не точно на въпросния); това, че като не ми харесва - да отида да се реализирам другаде (а тези, дето ме съветват да напусна собствената си страна, да останат, само че по-нашироко) не ми въздействат особено.

цитирай
9. slavuncho - @rummi
19.07.2008 15:03
Масовото взаимно посипване на главите с пепел е безпредметно, разбира се.
Както отговорих и на другите блогъри, така ще кажа и на теб: аз наистина не знам какво да направя! За това и пиша тук. Може на някой да е просветнало...
цитирай
10. rummi - гледам, че на някои
19.07.2008 15:45
им е просветнало да си пазим статуквото - отчитам го като факт, не коментирам в никаква посока. ако ще си ги пазим и няма да ги "сваляме", то редно би било да не излизат във ваканция, докато не си оправят "бакиите". един вид, да покажат добра воля и да свършат нещо.

цитирай
11. kalbotobg - ...
19.07.2008 16:12
А бедният роб търпи и ние
без срам, без укор, броиме време,
откак е в хомот нашата шия,
откак окови влачи народа,
броим и с вяра в туй скотско племе
чакаме и ний ред за свобода!

Робите са прекалено много. Повярват ли робите , че не са роби и робовладелеца престава да бъде робовладелец. Аз не съм роб и вие не сте роби, ако повярвате в това и предадете вярата на още по двама души и те предадът нататък след време робовлделците ще будят смях и жал дори помежду им. В математиката това се нарича аритметична прогресия а за тези които предпочитат друго това е нещото дето превръща тълпа в народ.
цитирай
12. rummi - тва с роба
19.07.2008 16:19
как ви идва на ум, чуда ви се и се мая. абе, people, родени сте бели и свободни, бе!

тва хубаво че знаете Ботьова, ама той не баш за тва се преподава, мисла щото.
цитирай
13. slavuncho - @rummi
19.07.2008 16:21
На който му е изгодно ще го пази - нормално.
На мен не ми е изгодно, но не знам как да го променя. С гласуване - не става, с негласуване - също. Сещам се и за други методи, но тогава преминаваме в друга плоскост, която - в крайна сметка, според мен - също е неефективна...
цитирай
14. slavuncho - Поне за мен, в конкретния случай "роба"
19.07.2008 16:25
е метафора. Свободен съм, имам собственост, имам граждански права и свободи, ползвам ги и... кво от това?!
цитирай
15. rummi - "кво от тва-то" малко взе да ме дразни,
19.07.2008 16:31
защото метафорите са хубаво нещо, обаче освен споменатите по-горе в един мой коментар опити да ме сугестират много се разпространиха напоследък препратките към уродливото, грозното, унизителното и прочее състояния. да не говорим за думички като "племе, сган, тълпа"... и тук мога да продължа списъка.

сега, ние не сме народ или нация на тийнейджърска възраст, та да се правим на ЕМО и да тънем в отрицание.

цитирай
16. slavuncho - @rummi То си е за дразнене :)
19.07.2008 17:09
Никога не съм правил подобни внушения относно народа ни. Напротив - писал съм против това.
Все пак - безразличието, примиреността и т.н. са по присъщи на роба, а не на свободния.
Поне при мен не става въпрос за негативизъм. Погледнато в личен план почти всичко ми е наред, но мога ли да затръшна кепенците и да кажа: моят дом е моята крепост?
Някой беше определил хората като обществени животни. Мисля, че трябва да се държим като обществено-отговорни хора.
цитирай
17. rummi - тъй верно, сър!
19.07.2008 19:44
започвам и аз да се държа като обществено отговорно животно, тогава :-)

само да ми падне Червената шапчица! :-))))))
цитирай
18. slavuncho - :)))
19.07.2008 19:55
Друго са си колежките, дори и виртуални!
Сър! Ееех...
Де да бех!
Кой ли ще ме поглези в къщи така?
Покорен Ваш слуга, лейди! Приятна вечер :)
цитирай
19. stefanov - Здравей!
19.07.2008 23:33
Статията ти е в напълно Ботевски стил. Пародията ти и хумора са невероятни.
Това, че не знаем, какво да правим в момента, освен да разсъждаваме - не е страшно. И Ботев не е знаел, и той е разсъждавал, и той се е ядосвал като нас.... Страшно е, когато има възможност и знаеш какво да правиш, да не го направиш.
Преди време, бях публикувал една статия с малко дълго заглавие: "За Христо Ботев или за всичко онова което българският народ не е." Там казвах, че Ботев въобще не е рожба, нито отражение на българския дух. Той и Левски /а и не само те/ стоят, като извънземни в по-новата ни история. Ако Ботев беше еманация на националния ни характер, както високопарно твърдим, с него нямаше да тръгнат 200 момчета, а 200 000.
Иначе и той си е изливал болката в кръчмите, пред приятели, поради липсата на интернет...
Поздрави за статията Славчо!
цитирай
20. slavuncho - @stefanov
20.07.2008 14:27
Благодаря, Лъчезаре!
Знаеш ли, не бях поглеждал от тази страна. Всеки народ има своите герои и върви след тях. При нас те са някъде горе, високо. Сочим ги, анализираме всеки детайл, но го няма духът, безрасъдността да възстанеш, да защитиш "само" честта си дори... Не случайно няма читав филм за Ботев, за Левски. Въобще не се сещам някой поне да е "изиграл" тяхния живот. Помниш какъв резил беше Джингиби и антуража от артисти. Сигурно за да пресъздадеш образа - независимо как, трябва да носиш в себе си поне частица от този дух. Май се опитваме да предвидим всички последствията от нашите действия, което е невъзможно, а не действаме. Докато мислим, другите са вече далеч напред. Липсва ни смелост, фантазия... Сега, като че ли расте друго поколение... Може би те ще "изпълнят" предсказанията на Ванга.
А, що се отнася до интернет - абсолютно е невъзможно да ни замени хубавата кръчма и старите приятели :)))
цитирай
21. avangardi - Слав, съгласна съм със chara!
21.07.2008 18:55
Затова няма да я повтарям.
Не се чувствам роб, ползвам си гражданските права, но не разсъждава и какво от това, защото "една птичка пролет не прави", но ако всички си го ползваме - вече става друго нещо.
Най-напред търся вината в себе си. Живея, работя и се отнасям към обществото с нужната отговорност и съзнание. Очаквам обществото да се отнася към мен по същия начин.
Не можем само да си дрънкаме, като си доказваме колко сме велики ние долу и колко са немощни управляващите.
С какво обществото им помогна в сизифовските напъни да се отговорят на изискванията на ЕС и фондовете.
Ами почти всички са го ударили на кьорсофра, надлъгват се и крадат от държавата, а после държавата е виновна.
Не, на коквото си постелем, на това ще легнем!
Затова всеки един от нас да се огледа какво си постила, че държавната черга ще се окаже дрипава и скъсана от всякъде с разделение на барикади.
Момента е, колкото и на някой да не му харесва кой го управлява, не да налива масло в огъня, а да вземе да го потушава - сиреч иде реч, всички да си ошетаме заедно двора на държавата, всеки да прави това, което е за нейно добро.
И да не се залъгваме, че сме излъгали държавата, защото лъжем само себе си и ще оставим никакво наследство на децата си.
Ако обичате децата си,
започнете от своята къща, улица, град, област и държава - нашата родина!
Приятелски поздрав - Илка!
цитирай
22. slavuncho - @avangardi
22.07.2008 16:30
Разбира се, че не сме роби. Това не пречи да ни правят на маймуни.
Всичко, което имам е наследство от родителите ми или е придобито по законен начин. Мисля, че живея честно, така живеят и децата ми. Така са живяли и родителите ми и техните родители. Какво повече да направим за България?
Мога да се похваля с предците ми били се, а някои от тях загинали, за свободата и величието на България. Не го правя, защото мисля, че в повечето български родове е така. Мъжете и жените от рода ми са достойни хора. Няма спомен за престъпници, за нечестни хора. Дядо ми Димитър - известен финансист, е обичал да повтаря: човек, от който нищо друго не става, става политик. Такова е и моето разбиране и до сега не се е намерил някой от властимеющите, който да ме е накарал да се замисля - прав ли съм?
Причината да бъда толкова рязък е, че хора до едно време нормални - като мен, като теб, като повечето блогъри - щом се докопат до власт стават неузнаваеми. Тях ли да следвам и подкрепям, с тях ли да сторя България, тях ли да дам за пример на децата ми?!
Според мен на България, на българите ни трябва лидер, който да обедини усилията на хората. Човек, който знае как да стигнем от т. А до т. В и да ни каже какви ще са негативите и ползите от това движение. Да може да ни убеди, че не е светец, а просто е човек като нас, но с повече качества, по-целеустремен, с повече воля. Дебело подчертавам, че не става въпрос за "твърда ръка" и подобни производни.
Далеч съм и от "принципните" последователи на "Горе - Доле Стамболов!", гладни стачки, бдения и "справедлив народен гняв срещу парламента"!
Пак се разпенявих :)))
Приятелски поздрави и за теб! Славчо :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: slavuncho
Категория: Лични дневници
Прочетен: 200230
Постинги: 73
Коментари: 735
Гласове: 4041
Архив