Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
08.07.2008 14:38 - Смъртта е еднаква за всички
Автор: slavuncho Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2177 Коментари: 14 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Така се случва, че всяка сутрин чувам по радиото статистиката на пътно-транспортните произшествия за изминалото денонощие. Минимум по няколко убити – предимно в София, тежко ранени, ранени. Всеки ден. Някой бе установил, че американските миротворци в Ирак дават значително по-малко жертви от нас. Сигурно защото изпълняват благородна мисия, а ние просто се самоизбиваме. Не е трудно да се забележи, че смъртта не избира. Умират и осакатяват всички – виновни и невинни, с нови и стари МПС-та, бизнесмени и трактористи, талантливи и бездарни, грозни и красиви. Загиват деца. Все още живите псуваме, критикуваме, търсим оправдание за себе си и за “видните” личности. На нас не може да се случи. Аз мога да карам пил, мога да карам безразсъдно, но Мен смъртта не ме иска. Докато един ден... За “видните” имаме други оправдания. Този бил артистична душа, онзи – много натоварен с грижи политик/бизнесмен/общественик, третия... Докато един ден... Най-лошото е, че когато си правим кефа и помпаме адреналина загиват невинни хора. Случаите без други жертви, освен безумеца, се броят на пръсти и са чиста случайност. Какво трябва да се направи. Трябва да се вземат извънредни мерки. Нека това словосъчетание не стряска демократите. Извънредната простотия може да се овладее само с извънредни мерки. Конфискация на средството за убийство/самоубийство. Доживотно отнемане на шофьорски права. Затвор – ефективно, минимум 5 години, без право на отработване и помилване, обезщетение. Ако причинилия произшествието загине, тежестите да се поемат от семейството му. Тези правила трябва да важат за всички. Дори и за Него. Някой ще каже, че както за много други неща, така и тук има добра нормативна уредба. Просто не се изпълнява. Да, така е. И заради това се необходими извънредни мерки. И то не само за пътно-транспортните произшествия. Виждам как демократите отново се накокошинват. Моля, да не ми припомнят дрънканиците на Чърчил. Винаги ме разсмиват. Нека четат статистиката. Ами, това е. Лек път и стискайте палци Тя да не ви срещне там – не пропуска...


Тагове:   смъртта,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. valsodar - Хубаво, ама пак ще си имаме невинни ставийчета :)
08.07.2008 14:46
Познавайки мнимата слепота на Темида, едни ще ни газят , а други ще си лежим по затворите :)
цитирай
2. goalie - А не е ли
08.07.2008 14:50
По-лесно всички да спрем да заобикаляме правилата? Особенно по пътищата? Мисля си че ако всеки има съзнанието да не прави простотии на пътя - то няма да има проблеми и няма да имаме повече загинали по пътищата от колкото в Израел от атентати .. .. ... ..
цитирай
3. lelya - Подкрепям предложението ти за м...
08.07.2008 14:59
Подкрепям предложението ти за максимални наказания и санкции. При смъртен случай - без шофьорски права до живот, конфискация на автомобила и минимум 5 години лежане ефективно. Вчера по новините пак касапница по пътищата. И Валсодар е прав. За да се избегне това, просто, когато има причинена смърт санкциите в закона да не са от...до, а само ефективна присъда без право на договаряне. Не мисля, че е недемократично.
цитирай
4. slavuncho - @valsodar
08.07.2008 15:22
Да де! Нали за това искам инзвънредни мерки, които се прилагат от инзвънредни хора, което значи "желязна ръка", от което до диктатурата няма и една крачка, но аз не искам диктатура и... като че ли се получава затворен кръг :((
цитирай
5. slavuncho - @goalie
08.07.2008 15:27
За съжаление не е!
Имаше преди години едно съветско мултфилмче, в което един котарак призоваваше: "Давайте жить дружно!". Не става! Без страх от наказание/възмездие няма ефективност. Това не се отнася само за българите. Тук няма да се включа в хора на самобичуващите се, които смятат българина за синоним на всичко най-лошо на света. Отанся се за всички хора без разлика на вероизповедание, раса, пол и степен на съзнание.
цитирай
6. slavuncho - @lelya
08.07.2008 15:31
Често казано, въобще не ми пука дали е демократично или не!
Това, че ще ме сгази доказан демократ, не променя крайния резултат.
Проблема действително се превърна в избор - живот или смърт! И за какво...
цитирай
7. karanikolov - Историята
08.07.2008 18:18
"От историята никой нищо не е научил" - нещо подобно беше казал някой.
Крумовите закони,юстинияновите, римските, и въобще на всички древни народи - са били като тези,които вие предлагате.

Нищо не са постигнали тези закони!Само зло.
Последния такъв - сухия режим - е създал мафията.

Толкова ли е сложно да се разбере -ако създадете тези закони никой няма да беснее със собствено МПС - а ще краде,и вашето включително. И ще бяга от местопроизшествие, и ще си прехвърли имуществото в чужбина,и ще подкупва всичко наред.
И т.н. и т.н.

Странно тогава вие какви закони ще предложите?

цитирай
8. slavuncho - @karanikolov
08.07.2008 18:52
Това е Вашето мнение. Моето е по-различно. Просто дискусия. Аз не предлагам закони, а тема за размисъл. По мое мнение трябва да се направи така. По Ваше иначе, друг блогър ще има трето и т.н.
Апропо. Подобни аргументи бяха изтъкнати и при пропагандата за отмяна на смъртното наказание.
Дали е известно колко хора подкрепят връщането му като средство за превенция и възмездие?
цитирай
9. karanikolov - Наказанието не променя мисленето.
08.07.2008 19:15
Съгласен съм напълно,че това поведение на улиците е безотговорно,опасно и т.н.
Но за мен то е преди всичко признак на слабост,на комплекси - у извършващия го.
А слабите хора - се поддават на психично въздействие.
Това според мен ще е начина - психично въздействие. Промиване на мозъка - в позитивния смисъл.
Смъртта не решава проблема.Бих казъл - тя мотивира към престъпления.
Бедния,човека "на дъното", знае - правя лошото и или ставам богат - или се отървавам от сегашната Мъка /убиват ме/.



цитирай
10. slavuncho - @karanikolov 9
08.07.2008 19:29
Съгласен съм и за комплексите, и за въздействието върху съзнанието, но има и хора, които могат да ги спрат само драконовски мерки.
Вярно е също, че има хора, които няма да се спрат пред нищо само и само за да си "направят кефа", но нали трябва да се помисли и за роднините на пострадалите. Не обезверява ли липсата на възмездие?
Разбира се, не си представям наказанието като рязане на крайници и глави на площад "Народно събрание :). Нито тиранията, нито хуманизма - в техните крайни форми, носят прогрес на обществото.
P.S. Ако заменим "наказание" със "стимул" можем да насочим въздействието в двете посоки :)
цитирай
11. ninaantonova - Напълно те подкрепям...
08.07.2008 21:04
Писала съм го много пъти, също и като коментари. Трябват крути мерки. По отношение на превозното средство, също трябва да се отнема, без право на връщане.
Имаме добри закони, но не се спазнат от правораздавателните органи. Все някой на някого е познат. А съвестта в коя част от живота на човека се намира? Просто всичко е беззаконие. Да ни пази Бог, че аман. Не обичам да ми създават проблеми.
Лека вечер. :)
цитирай
12. karanikolov - Съгласен съм,наказание със стимул.
08.07.2008 21:16
Все пак - човека е животно :)))
А те се дресират - като им подадеш захарче, а с другата ръка държиш камшика. Захарчето е умен избор.
Но пък това става - ако то ти има уважение. Ако е сигурно,че иначе ще използваш камшика,и ще боли, и ще е Неизбежно.

Просто Държавата трябва да създаде респект - като вкара в затвора за дълго популярните бандити - с анцузи или бели якички.

Хич не ме интересува,че точно деянията,за които са обвинени не били доказани на 100%.
Както ми каза един "морски" катаджия в разговора за "почерпката": "Точно сега може и да не си нарушил правилата,ама от София до тук поне няколко пъти си Ги." И беше прав.
:)))
цитирай
13. slavuncho - @karanikolov
08.07.2008 21:53
Така е.
Знаеш ли, за мен най-грозната картина е, когато собственик на куче му "подаде команда" и грейва щастлив, че то я изпълнява. Изпълнява я, но с подвита опашка и тъжни очи. Пълна липса на доверие в "господаря"...
Мисля си, че ние сме такива бити кучета и недоверието в държавата е неописуемо.
Може и в това да се коренят причините за много неща...
цитирай
14. анонимен - Нация - равнииис!!! Нация - мирнооо!!!
09.07.2008 11:33
Идва адашката на Кондьооо!!!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: slavuncho
Категория: Лични дневници
Прочетен: 200157
Постинги: 73
Коментари: 735
Гласове: 4041
Архив