Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
17.05.2008 10:12 - За старите и младите
Автор: slavuncho Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1353 Коментари: 6 Гласове:
0



В последните дни попаднах на няколко постинга, в които млади и стари бяха противопоставяни, критикувани, анализирани и сочени с пръст.

Нормално – това противоречие е вечно като живота. Тук ще пропусна всички поговорки и афоризми по темата кой какво може и кой какво знае.

Пиша от позицията на човек, който е на средата на жизнения си път (на такива ни викат безпочвени оптимисти). По стечение на обстоятелствата до сега в живота си съм имал контакти с хора от всички възрасти и щото съм homo sapiens (и в известна степен ludens, но не в точния смисъл...) съм стигнал до някои наблюдения:

- Живеем в различни светове. Което за 20 годишния е лесно за мен е трудно, което за мен е ясно за него е лавина от проблеми и въпроси.

- За младите всичко, което е над 35 – 40 години и все още щъка по земята е изкопаемо и напълно безполезно, освен в случаите, когато е много близък роднина и дава по някой лев. В тези си години (между 15 и 25, примерно) ако видех два динозавъра да се целуват на улицата изпитвах същия потрес, който изпитвам сега, когато видя двама мъже да го правят. Налегнат от могъщ стрес половин ден не поглеждах жена! Вече им изровили дупките в “Орландовци”, а те се целуват – УЖАС!

- От друга страна – младите не са като нас. И това казва всичко. Все едно, че сме от различни животински видове. Не са като нас – и това е!

НИЩО: не разбират, не могат, не знаят.

САМО: пушат, пият, чукат се (е, ние вече се любим – какво да се прави...) и се друсат.

НЕ: слушат по-възрастните (т.е. нас), четат книги, носят отговорност и т.н, и т.п.

Списъците могат да се продължат до безкрай. Ще се намери ли решение на противоречието “млади – стари”? Не!

На младите бих казал само едно: да си живеят живота, какъвто го имат и си го правят, но все пак, поне за миг, понякога да си спомнят, че един ден НЕИЗБЕЖНО ще станат като нас.

Старите, също трябва да:

помним, че никога не можем да се върнем назад (всички опити да изглеждаме с ...-тина години по-млади са смешни, още по-често – жалки!);

помним младостта си – и хубавото, и лошото – без да натрапваме спомените. Тогава, сигурен съм, лепенето на етикети на младите ще стане минимално;

не раздаваме мъдростта(?) си наляво и надясно. На комуто трябва ще я потърси.

Сигурно съм  пропуснал повечето от нещата, които исках да споделя, но на тези години – толкова!

 



Тагове:   младите,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. krotalka - Присъединявам се към пожеланието ти,
17.05.2008 11:24
Да доживеят нашите години!
Пожелавам им да се отнасят с тях така, както те сега се отнасят с нас!
То малко като клетва прозвуча, ама нищо.

Усмихнат ден!
цитирай
2. krotalka - Присъединявам се към пожеланието ти,
17.05.2008 11:25
Да доживеят нашите години!
Пожелавам им да се отнасят с тях така, както те сега се отнасят с нас!
То малко като клетва прозвуча, ама нищо.

Усмихнат ден!
цитирай
3. valsodar - Зависи си и как е скроен човек
17.05.2008 13:39
Ако търси причини за несполучките в живота си в другите или в трудната епоха в която е живял, то ще му е трудно да намери общ език с тези след него.
Имал съм удоволствието и честа да общувам с широкоскроени хора, които въпреки годините си по дух бяха далеч по-млади и жизнени от мен, което пак си говори, че физическата възраст не може да е мерило за човека, за неговия потенциал, преживян и изстрадан опит.
Тъжно ми е когато срещам млади старци, отказали се от пътя си в самото му начало и отдали се на инерцията.

Хареса ми написаното :)
цитирай
4. slavuncho - @valsodar
17.05.2008 14:45
Благодаря!
Във всяко поколение има и от едните и от другите :)
цитирай
5. анонимен - Хареса ми постът ти. Макар, да не ...
17.05.2008 17:39
Хареса ми постът ти. Макар, да не знам, нищо за Балканската война :P А може и да знам страшно много. Когато сме млади имаме право да летим и мечтаем. Бунт срещу здраво стъпилият свят. Как ще го направим ли? Да видим...
цитирай
6. slavuncho - @drquin
17.05.2008 17:49
Благодаря!
Аз се налетях :(
Мечтите останаха...
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: slavuncho
Категория: Лични дневници
Прочетен: 200551
Постинги: 73
Коментари: 735
Гласове: 4041
Архив